Altså, jeg har lavet min aflevering, MEN:

- ’Min hund har spist min computer, og nu er den kaput (computeren, altså)’

- ’Min undulat fløj væk med den’

- ’Min søster/bror spiste den’

- ’Min mor brugte den til optænding i brændeovnen’

- ’Min guldfisk hoppede op og tog papiret med tilbage i akvariet og brugte det som finnebold’

Ja, undskyldninger er der nok af, nogle bedre end andre. På BG har vi et supplement til studiecafeen, som vi kalder FOS (Fastholdende Omlagt Skriftlighed). Det går i bund og grund ud på, at hvis man ikke afleverer sine afleveringer til tiden, ender man i FOS, hvor man så har tid til at lave afleveringer. Det er ikke ment som en straf, selvom nogle elever mener det, men en hjælp til at få afsluttet afleveringer, inden for mange hober sig op, og det hele bliver uoverskueligt.

Hvis man bliver indkaldt til FOS, har man mødepligt!

Onsdag og/eller torsdag fra 15.00–16.30 er studiecafeen typisk åben. Her tilbyder BG hjælp i stort set alle fag, dog primært i matematik, fysik, kemi, samfundsfag, og med en specifik grammatikstudiecafé i alle vores sprogfag (dansk, tysk, fransk, spansk og engelsk).
Grammatikstudiecafeen er et nyere tiltag på BG, hvor vi arbejder med at give vores elever hjælp til grammatikforståelse, som måske kan virke uoverskueligt i klassen. Erfaring siger os, at grunden til, at de samme grammatiske fejl sniger sig ind i afleveringer, hænger sammen med mangler i dansk grammatikforståelse. Derfor tager vores studiecafé udgangspunkt i netop de emner, som DU kæmper med.

Vi sørger for, der altid er hyggeligt i studiecafeen, og alle er velkommen, uanset niveau og behov.

Du kan også bruge studiecafeen til at indhente et ’fagligt hul’, hvis du for eksempel har været syg eller fraværende af en anden grund. Studiecafeen kan også bruges til at få lavet afleveringer, gruppearbejde, projektarbejde og meget andet i hyggeligt samvær med dine kammerater.

Hvis elever har et ønske om studiecafe i et bestemt fag, er der også mulighed for dette.